Subject: FW: Saku põhikool, VKV projekt kooskõlastamiseks - Tagasiside 23.01.2024
From: "Liisa Unt" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Apr 2024 13:24:51 +0300

Tere.

Palun registreerida.

Aitäh,

Liisa Unt

From: Rait Põllumees <[email-masked]>
Sent: Friday, April 19, 2024 12:45 PM
To: Liisa Unt <[email-masked]>
Subject: FW: Saku põhikool, VKV projekt kooskõlastamiseks - Tagasiside
23.01.2024

Tere

Saadan telefonivestluse jätkuks Triinu Männile suunatud kirja edasi.

Palun kinnitada kirja kättesaamist.

Rait Põllumees

Hoonete projekteerimise projektijuht

Nordecon AS

Toompuiestee 35, 10149 Tallinn, Estonia

+372 56606052

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.nordecon.com/> www.nordecon.com

 <http://www.nordecon.com/>

From: Rait Põllumees <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 27, 2024 1:59 PM
To: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Renee Kulbas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Sten Lugna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Saku põhikool, VKV projekt kooskõlastamiseks - Tagasiside
23.01.2024

Tere

Saadan korrigeeritud projekti kooskõlastamiseks:

https://app.bauhub.ee/public/sharebox/09a8a6a6-893e-412d-a2e0-631caee44aac

Rait Põllumees

Hoonete projekteerimise projektijuht

Olen puhkusel 02-24.03.

From: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 23, 2024 11:13 AM
To: Rait Põllumees <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Saku põhikool, VKV projekt kooskõlastamiseks - Tagasiside
23.01.2024

You don't often get email from [email-masked]
<mailto:[email-masked]> . Learn why this is important
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Teie 22.12.2023

Meie 23.01.2024 nr 7.1-2/23/26138-2

Rait Põllumees

Nordecon AS

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Esitasite 22.12.2023 Transpordiametile kooskõlastamiseks AS VIIMSI
KEEVITUS töö nr 2023-026 „Saku põhikooli õppehoone ja spordikompleks.
Veevarustuse ja kanalisatsiooni välisvõrk“ (edaspidi Projekt).

Transpordiamet edastas 14.12.2023 HOCO OÜ ja Merin OÜ esindajatele
e-kirja, millega nõustusime Merin OÜ poolt koostatud eksperthinnanguga ehk
tööga nr 840 „Saku Põhikooli ja spordikompleksi sademevee eesvoolu
läbilaskevõime hindamine“ (seisuga 16.11.2023). Tulenevalt eeltoodust
palusime e-kirjaga järgida Transpordiameti 20.04.2023 kirjas nr
7.1-2/23/1576-8 toodud kõrvaltingimust ehk kinnistusisese
sademeveesüsteemi (VKV välisvõrk) ehitamise alustamise eelduseks on
eksperthinnangus toodule sademeveesüsteemi terviklahenduse projekteerimine
ja Transpordiametiga kooskõlastamine.

Tutvunud kooskõlastamiseks esitatud materjalidega märgime, et Projektis ei
ole arvestatud Transpordiameti poolt seatud kõrvaltingimusega. Tulenevalt
eeltoodust ja koondanud Transpordiameti sisese tagasiside, ei pea me
võimalikuks materjale esitatud kujul kooskõlastada ning esitame
informatsiooni, oma märkused ja ettepanekud Projekti täiendamiseks
riigitee piirides (EhS § 99 lg 3):

1.                  Projektiga ei ole antud sademeveesüsteemile
terviklahendust, vaid on lahendatud sademevee käitlemine arendataval alal,
sätestades eesvooludeks Traani tee 3 kinnistul oleva madalama ala ning
Traani tee 1 kinnistul olemasoleva kraavi. Märgime, et kogu arendusala
sademevee käitlemise terviksüsteemi eesvooluks on alevikku läbiv ja Vääna
jõkke suubuv kraav, millega on ühendatud riigitee nr 11340 Tallinn-Saku
tee km 11,405 paikneva truup. Projektiga tuleb anda sademeveesüsteemile
terviklahendus võttes arvesse Merin OÜ poolt koostatud eksperthinnangus
toodut ning vajadusel haarates lahendusse riigitee nr 11342 Saku-Tõdva tee
äärsed kraavid ja truubid.

2.                  Projekti materjalidest on eemaldatud Sirkel & Mall OÜ
põhiprojekti nr 22076 seletuskirjas välja toodud asjaolu, et Traani tee 3
imbala on ühendatud riigitee nr 11342 Saku-Tõdva tee äärse kraaviga.
Transpordiamet peab oma kooskõlastuse andmisel selgelt teadma, kas
arendusalale kavandatu välja ehitamise järgselt juhitakse täiendavat vett
riigitee kraavi. Korrigeerida Projekti materjale täpsustades Traani tee 3
kinnistul paikneva imbala ja riigitee kraavi vahelisel alal kavandatud
lahendust. Arvestada Merin OÜ eksperthinnangus toodut (sh asjaolu, et vee
suunamisel imbalalt Traani tee kraavi on vaja puhastada teekraavis
paiknevate truupide avad).

3.                  Tulenevalt eelmisest punktist on vajalik
projekteerimiseks kasutatava geodeetilise alusplaani täiendamine vähemalt
alljärgneval skeemil välja toodud ulatuses. Üle mõõdistada tuleb kindlasti
teekraav, truubi otsad ning anda kõrgused ka imbalalt väljuva kraavi
põhjas.

4.                  Tuvastasime, et geodeetilisel alusplaanil esineb
kõrgusarvudes vastuolulisi andmeid. Näiteks Traani tee 3 imbalaga
külgnevalt on mõnekümne meetrisel lõigul kõrguslikud erinevused 1,3-1,6m.
Tulenevalt eeltoodust tuleb kogu geodeetiline alusplaan üle kontrollida ja
vajadusel korrigeerida.

Palume ülaltoodud tagasisidet arvesse võtta ja esitada seejärel materjalid
uuesti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Rait Põllumees  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Sent: Friday, December 22, 2023 5:48 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Saku põhikool, VKV projekt kooskõlastamiseks

Tere

Saadan kooskõlastamiseks Saku põhikooli VKV tööprojekti.

Et fail on mahukas, siis saadan Bauhubi lingi, millelt saab projekti alla
laadida.

https://app.bauhub.ee/public/sharebox/50e35e14-85bb-4d8b-929a-a2504e6f5e00

Rait Põllumees

Hoonete projekteerimise projektijuht

Nordecon AS

Toompuiestee 35, 10149 Tallinn, Estonia

+372 56606052

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.nordecon.com/> www.nordecon.com

 <http://www.nordecon.com/>